Istoric din 1924

  • 2014

    Achizitia a doua noi echipamente CNC in atelierul de Prelucrari Mecanice: Strung orizontal CNC - OKUMA LB 3000 EXIII si Centru orizontal CNC - OKUMA MB 5000 H.

  • 2011

    Una dintre cele mai noi investitii pentru ASAM o reprezinta proiectul “REPERE AMBUTISATE PENTRU CAROSERII AUTO”, proiect cofinantat prin Fondul European de Dezvoltare Regionala, in baza contractului incheiat cu Ministerul Economiei, Comertului si Mediului de Afaceri – Autoritatea de Management POS CCE. Implementarea acestui proiect a culminat cu deschiderea unei noi unitati de productie, respectiv constructia unei hale axata pe productia de repere ambutisate.

  • 2000

    Incepand cu anul 2000, ASAM devine membra a unui important grup industrial din Romania. In urma preluarii societatii, managementul companiei implementeaza o politica de diversificare a productiei pentru a acoperi diverse ramuri ale industriei, anexate celei devenite traditionale, industria auto. Investitiile realizate dupa privatizare, clasifica compania pe pozitia de furnizor relevant de piese si echipamente pentru domeniile: feroviar, agricol, minier, petrolier, naval, energetic, constructii.

  • 1991

    Intreprinderea de Piese Auto redevine ASAM - Ansamble si Subansamble Auto si Mecanice dupa 67 de ani de la constituire, inaugurand o noua etapa in evolutia intreprinderii, fabricatia de piese pentru autoturismele DACIA.

  • 1972

    La mai putin de 30 de ani de la infiintare are loc o noua schimbare, fabrica incepand sa produca piese de schimb si subansamble pentru masini si utilaje de mare tonaj. Odata cu specializarea in industria auto, intreprinderea capata denumirea de Intreprinderea de Piese Auto (IPA). Trebuie mentionat faptul ca, printre intreprinderile pentru care IPA producea piese in acea perioada se afla fabrica de Autocamioane de la Brasov.

  • 1947

    Anul 1947 marcheaza migrarea fabricii spre sectorul auto, devenind Atelier de Intretinere a Regiei Autonome de Transport cu Vehicule Motorizate. Pentru a oficializa schimbarea domeniului de activitate, uzina isi modifica denumirea in Intreprinderea de Reparatii Auto (IRA), asigurand reparatii pentru camioane, tractoare si masini agricole de productie ruseasca si autohtona.

  • 1924

    In 1924 uzina isi deschide portile ca Atelier de Intretinere a Flotilei a II-a a Aviatiei Militare, de unde si originea initiala a acronimului ASAM - Administratia Stabilimentelor Aviatiei si Marinei. Timp de 23 de ani sunt realizate restaurari, reparatii si activitati de intretinere a avioanelor militare.